Who says?!

Gokväll alla söta och fula! Just nu ligger vi hemma och en grejar med designen tror jag, en kollar film och jag surfar runt och har as tråkigt och låtsas som om jag är sur, (så är jag inte det ;pPpp 43 P). Jag är däremot cp trött och väntar på att kanske Jimmy och Robin ska komma över en sväng, men det ser dåligt ut med det. Kanske lika bra att gå och lägga sig istället? Men innan så tänkte jag tipsa er söta om några jätte bra filmer jag har sett nu på senare dagar! Den ena filmen är


"My name is Khan" Det är en av de bästa filmerna jag har sett i hela mitt liv tror jag!

Här har ni handlingen om den(den låter inte lika bra som den är):
Rizvan Khan, en muslimsk man från Indien, flyttar till San Francisco för att leva tillsammans med sin bror och svägerska. Rizvan, som har Aspergers syndrom, blir förälskad i Mandira och trots protester från hans familj gifter de sig och startar ett litet företag tillsammans. De är lyckliga fram till den 11 september 2001, då attityden mot muslimer förändras drastiskt. När tragedin inträffar blir Mandira förkrossad och de skiljs åt. Rizvan blir förvirrad och mycket upprörd över att hans livs kärlek har lämnat honom. För att vinna henne tillbaka påbörjar han en rörande och inspirerande resa genom Amerika. Här får ni en trailer på filmen:



"Inhale", Också en väldigt bra film som är värd att se. Det är två olika sorters filmer men båda är grymt bra! Här får ni lite handling om denna också:

Åklagaren Paul Chaney och hans fru Diane väntar förgäves på att deras dotter ska få genomgå en lungtransplantation. När hennes hälsa försämras blir Paul desperat och beger sig mot Juárez i Mexiko där en läkare sägs kunna hjälpa familjen. Snart inser Paul att det inte handlar om en vanlig klinik, utan om en samvetslös underjordisk organisation som gör vad som helst om man är villig att betala. Och med såväl sitt eget som sin dotters liv på spel ställs han inför ett omöjligt val. Här har ni en trailer på den också.

'

Nu är det bara några timmar kvar på 2010. Sen blir det nya tag som gäller. Och jag har så många nyårslöften så jag kan knappt hålla räkningen. jaja nog om det!

Njut nu de sista timmarna på 2010. Och hoppas ni får en kanon avslutning på dehär året!

Pusspuss / Linn den smarte



0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0